TERUGBLIK. DIT WAS DE FOODSERVICE INNOVATION MARKET 2018

Datum: 
24 Apr 2018 - 10:00

24 april zakten ruim 200 foodserviceprofessionals af naar de Gentse Eskimofabriek om er kennis te maken met 50 inspirerende startups en inzicht te krijgen in het businessmodel van grote spelers binnen de foodservice- en marketingwereld: Carole Lamarque (Duval Union & Bizidee), Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde (WASBAR) en David De Wit (Callebaut) toonden hoe je als foodserviceprofessional een succesverhaal kan creëren op alle businessvlakken.

Innovatieve marketing, hoe pak je dat best aan binnen de foodservicemarkt? Carole Lamarque toonde aan de hand van enkele inspirerende cases wat werkt en waar je als ondernemer erg voorzichtig mee moet omspringen. De oprichters van WASBAR getuigden openlijk over de vele valkuilen waar ze als ondernemers ingetrapt waren. Ideale informatie voor de leden van Foodservice Alliance die ze kunnen gebruiken bij de lancering van een nieuw product. David De Wit, sales director bij Callebaut, wist als geen ander over te brengen hoe belangrijk duurzaam ondernemen is geworden binnen het huidige consumentenlandschap.

De leden van Foodservice Alliance kregen tijdens de Innovation Market eveneens de kans om meer te weten te komen over het businessmodel van de drie laureaten van de Innovation Awards 2017. Isabelle Moussiaux, oprichtster van MiniMarieTea, vertelde openlijk over de vele obstakels die ze moest overwinnen tijdens haar sprint naar succes. Maar ook hoe vallen en opstaan er uiteindelijk toe leidden dat ze in maart 2018 samen met koning Filip en koningin Mathilde op handelsmissie naar Canada mocht vertrekken. Limonade Ritchie en Wonky, beiden ondertussen verkrijgbaar bij grote supermarktketens, toonden hoe ze hun product in een korte tijdspanne tot een succesverhaal hebben gebombardeerd.

Naast deze inspirerende uiteenzettingen maakten de leden van Foodservice Alliance die dag ook kennis met 50 innovatieve startups, allen met een eigen uniek concept of product. IJs met alcohol, nieuwe cateringformules, snellere HR-services via een simpele app, unieke food&beverage-concepten, … . De Innovation Market had het allemaal!

Ook dit jaar organiseerde Foodservice Alliance een award-uitreiking voor de veelbelovendste startups. Het goud werd weggekaapt door Pomton, een Antwerps bedrijf dat pompelmoessap met tonic mengt in een drankje. Het zilver was weggelegd voor Dorst, een Gents bedrijfje dat verse cocktails van de tap serveert. De bronzen medaille ging naar Karma, een Vlaams-Brabantse startup die de ‘Aiki Noodles’ van de gezonde voeding heeft bedacht: een potje met havermout, waar je simpelweg wat kokend water over giet, even wacht en je ontbijt of snack is klaar. De publieksprijs ging uiteindelijk naar Djar!, een innovatief cateringconcept waarbij alle ingrediënten van een gerecht in een jampot worden geserveerd. Het enige wat je als gast nog moet doen is even schudden om alles goed te vermengen.

BEKIJK HIER DE FOTOSPECIAL VAN DE DAG. 

DE AFTERMOVIE VAN DEZE INSPIRERENDE DAG KAN U HIER BEKIJKEN. 

WAAROM U DIT EVENT ABSOLUUT NIET MOCHT MISSEN

CREATIEF ONDERNEMEN

Foodservice Alliance zorgde dat u helemaal mee was met de laatste trends dankzij een line-up met meerdere interactieve keynotes.

50 STARTUPS

Op 1 dag kon u kennismaken met 50 startups in de Belgische foodmarkt, samengebracht op 1 plaats door Foodservice Alliance.

LEREN INNOVEREN

U leerde er hoe uw eigen onderneming beter kan inspelen op de snel veranderende consumentenwensen en hoe u echt kan innoveren. U leerde er hoe u met uw bedrijf nog beter kan inspelen op de nieuwe vragen van de markt en daardoor uw winstkansen kan vergroten.

Downloads


TAGS

0 Comments