TERUGBLIK INSIGHTS & INSPIRATION EVENT SMART FAST FOODSERVICE

Datum: 
1 Jun 2017 - 08:30

Op donderdag 23 maart vond het On-The-Go Insights & Inspiration Event: Smart Fast Foodservice plaats. On-The-Go mag letterlijk genomen worden. Zo waren er inspiratiesessies in het Centraal van Station in Antwerpen, het Total tankstation in Kalken en Brussels Airport.

Na een on-the-go ontbijt opende Gert Laurijssen de dag met enkele kerncijfers en een inspirerende kijk op de huidige economische situatie. Als tweede spreker ging Ruben Evens (marketing coördinator at Tesla Motors) dieper in op de activiteiten van Tesla en de invloed van technologische ontwikkelingen op foodservice.

Vervolgens werden er – in drie afzonderlijke teams – drie locaties aangedaan.

 

Connecteren met de klant

In het centraal station van Antwerpen vertelde Bea Goethals (Operations Manager Starbucks) hoe Starbucks op korte en lange termijn inspelen op de on-the-go markt. Hierbij werd gefocust op het belang van digitale connectie met de klanten om zo het verschil te blijven maken.

 

Samenwerking & gezonde voeding

Nathalie Baras ‎(Retail Manager Highway bij Total) gaf meer informatie over hoe Total inspeelt op de nieuwste trends in de markt. Een belangrijk focuspunt van Total zijn samenwerkingen met verschillende formules (Lunch Garden, Illy, Délifrance etc.) om zo een kwalitatieve totaalbeleving aan te bieden. Er werd ook dieper ingegaan op de trends zoals: gezonde voeding, “Clockless Eating” & “Snackification”.

 

Stijgende besteding door klantentevredenheid

Cindy Mussche (Commercial Marketing Manager van Brussels Airport) & Patrice Flevet (Marketing Manager van Autogrill België) gaven meer uitleg bij het F&B-gebeuren op Brussels Airport. Zo werd ingegaan op het cruciale belang van klantentevredenheid om de bestedingen te maximaliseren. Daarnaast werden de korte- en lange termijn groeiplannen van F&B toegelicht. Bij het ontwikkelen van nieuwe concepten is duidelijk een Belgische aanwezig. Echter, meer dan 50% van de passagiers op Brussels Airport zijn internationaal. Het belang van een gedifferentieerd aanbod is essentieel om van alle passagiers “satisfied customers” te maken.

 

Downloads


TAGS

0 Comments