TERUGBLIK MASTERCLASS: Moslims & Foodservice

Datum: 
29 Mar 2018 - 10:00

TERUGBLIK MASTERCLASS 2-daagse

MOSLIMS & FOODSERVICE

Hoe start ik met Etnomarketing?

Op 29 en 30 maart 2018

 

Wanneer over de Belgische foodservicemarkt wordt nagedacht, dan gebeurt dat veelal nog vrij traditioneel. Vaak wordt de allochtone gemeenschap daarin over het hoofd gezien. Nochtans is deze consumentengroep vandaag al bijzonder groot en ook nog eens sterk groeiend. Naar verwachting zullen steden als Antwerpen, Gent en Brussel binnenkort samen voor meer dan de helft bestaan uit allochtonen.

Anno 2018 moet er veel meer aandacht gaan naar een sterke etnostrategie in foodservice! Daar liggen nog aanzienlijke groeikansen!

Maar om zo’n strategie succesvol op te bouwen en te implementeren is inzicht en inspiratie nodig! Daar hielp Foodservice Alliance graag bij tijdens deze 2-daagse masterclass!

Hoe en wat kopen allochtonen? Wat vinden ze belangrijk en waar knappen ze écht op af? Hoe belangrijk vinden ze foodservice en wat willen ze daar kunnen vinden? En als we dat allemaal weten; Hoe ontwikkel je dan een passende etnostrategie? Hoe communiceer je het best met deze doelgroep?

Tijdens twee interactieve dagen kregen deelnemers een antwoord op al deze vragen en leerde zij alle ins en outs van etnomarketing. Samen met hen gingen we nadenken over de manier hoe u succesvol zaken kan doen in de multiculturele foodservicemarkt!

 

MASTERCLASS 1 - donderdag 29 maart 2018

Tijdens de eerste dag namen de deelnemers deel aan interactieve en praktische sessie die doorgingen in Gent.

Maar liefst 5 experts deelden hun kennis en gaven tips naar een eigen succesvolle etnostrategie!

  • Morad El Boujdaini liet u kennismaken met “De Moslim in België”
  • Hanae Benallal vertelde alles over wat en hoe de moslimgemeenschap eet en drinkt
  • Ary Maes vertelde over de opportuniteiten die etnomarketing kan bieden
  • Christoph Ruys deed u nadenken over voeding & visualisering binnen een etnisch kader
  • Een marketingexpert leerde u hoe u een Etnomarketingstrategie ontwikkelt en uitvoert

 

MASTERCLASS 2 - vrijdag 30 maart 2018

Op dag 2 trokken we samen met de deelnemers op pad door de Moslimgemeenschap van Antwerpen om zelf te ontdekken wat er speelt op de markt. Tijdens deze interactieve tour:

  1. bezochten we verschillende concepten
  2. spraken we met verschillende ondernemers die zelf actief zijn in de markt
  3. ervaarde we zelf verschillende outlets en leerden we waar de allochtone koopt en consumeert

 

Uiteraard stond deze dag bol van inspirerende momenten die u helemaal deden onderdompelen in de Moslimgemeenschap in België. Zowel qua inhoud als omkadering zorgden we voor een unieke en boeiende ervaring.

TAGS

0 Comments