Expert opinie

  • (G)IN OR OUT?

    (G)IN OR OUT?

    Isabel Boons

    (Auteur)

    Iedereen (nog steeds!) aan de gin-tonic

    ____

  • BINNEN 10 JAAR ETEN WE ALLEMAAL VEGGIE!

    BINNEN 10 JAAR ETEN WE ALLEMAAL VEGGIE!

    PAUL FLORIZOONE

    Founder & CEO Greenway

    BINNEN 10 JAAR ETEN WE ALLEMAAL VEGGIE!

    Wie had dat 20 jaar geleden durven denken? Bourgondiërs als we waren. Echte vleesliefhebbers, land van kwaliteitsvarkens en wit blauw runderen. Zo verlekkerd op ons stukje vlees dat we het zelfs 3 keer per dag zouden eten.

  • COFFEE IS LIFE

    COFFEE IS LIFE

    Ellen Goormans

    (Cuperus Koffie)

    Koffie is een gevoel, coffee is life!

    ____

  • DE BELGISCHE GROSSIERSMARKT KANTELT !

    DE BELGISCHE GROSSIERSMARKT KANTELT !

    Gert Laurijssen

    Foodservice Alliance

    DE BELGISCHE GROSSIERSMARKT KANTELT !

    ____

     

  • DE TOEKOMST VAN DE TOPGASTRONOMIE IN BELGIE

    DE TOEKOMST VAN DE TOPGASTRONOMIE IN BELGIE

    Jan De Kimpe (DOLCE MAGAZINE)

     

    Is er zoiets als topgastronomie en aan wat dient deze dan te voldoen om te kunnen blijven bestaan……. Ja, er is zoiets als topgastronomie en deze beantwoordt heden ten dage aan een aantal eenvoudige principes voor de huidige consument. De restaurateur zal hierop dienen in te spelen met

  • INNOVATION, INSPIRATION & IMAGINATION

    INNOVATION, INSPIRATION & IMAGINATION

    NANCY LIPPENS

    Group Exhibition Manger Horeca Expo

    INNOVATION, INSPIRATION & IMAGINATION

     

    Elk jaar opnieuw, worden de voorbereidingen voor een nieuwe editie van Horeca Expo, voorafgegaan door een brainstorm. Intern met het team maar soms ook  met externen, vakspecialisten, en telkens start de brainstorm met de vraag : Wat gaan we vernieuwen ? Welke innovaties zijn er en hoe kunnen we die innovaties vertalen op de beursvloer.

  • Middle of the Road in Europa gaat forse klappen krijgen

    Middle of the Road in Europa gaat forse klappen krijgen

    Jan-Willem Grievink

    FSIN

    MIDDLE OF THE ROAD EUROPA GAAT FORSE KLAPPEN KRIJGEN !

    ____

     

  • Natuurlijk kan je je kost nog verdienen met een horecazaak!

    Natuurlijk kan je je kost nog verdienen met een horecazaak!

    Natuurlijk kan je je kost nog verdienen met een horecazaak!

    “Kan je je kost nog verdienen met een horecazaak?” Mensen stellen ons die vraag vaak als ze horen dat we met Horeca Partners horeca-uitbaters adviseren. “Natuurlijk kan dat nog”, is mijn standaardantwoord, “alleen is het een pak moeilijker geworden”.

  • TOEKOMST VOOR HORECA IN VLAANDEREN

    TOEKOMST VOOR HORECA IN VLAANDEREN

    Danny Van Assche

    (Afgevaardigd bestuurder Horeca Vlaanderen)

    Toekomst voor horeca in Vlaanderen: méér dan ooit nood aan “creative destruction”.

    ____

    Horeca is geen Belgische uitvinding, maar de sector blijkt hier wel bijzonder goede grond gevonden te hebben.  Er is een ruimer aanbod dan in de ons omringende landen en de gemiddelde Belg blijkt ook meer aan restaurantbezoekjes te willen spenderen.  Vlaanderen en België hebben dus een duidelijke historisch gegroeide en rijkelijke horecacultuur.

  • WAT ETEN WE VANDAAG?

    WAT ETEN WE VANDAAG?

    Stefan Van Rompaey (Hoofdredacteur Food bij RetailDetail)

    Wat eten we vandaag?

     

    Het is waarschijnlijk de meest gestelde vraag in elk gezin, elke dag. De uitdaging voor de voedingssector is om op het juiste moment met het gepaste antwoord te komen. Daarbij is het zaak om te denken in oplossingen, niet in producten.

     

Expert opinie