ANUGA VOLGENDE WEEK VAN START IN KEULEN

Circa 7.200 exposanten – waaronder een 200-tal Belgische ondernemingen zullen tijdens het event hun productaanbod, nieuwigheden en diensten aan het internationale vakpubliek voorstellen.Anuga 2017 zal opnieuw de volledige 284.000 m² grote beursruimte van KölnMesse in beslag nemen.

 De volledige exposantendatabase kunt u raadplegen op de website van Anuga (www.anuga.com). Daar krijgt u diverse mogelijkheden om gericht standhouders op te zoeken, zodat u uw Anuga-bezoek grondig kan voorbereiden.

Sinds 2003 wordt Anuga thematisch onderverdeeld in 10 vakbeurzen. Tijdens de komende editie is dit niet anders, maar het concept werd wel licht aangepast om aan de actuele markttrends te beantwoorden. Zo krijgen koffie, thee en dergelijke voor het eerst hun eigen stek in hal 7 onder de naam ‘Anuga Hot Beverages’. Tot nu toe werden warme dranken samen met brood en gebak in één vakbeurs gecombineerd. Met de nieuwe vakbeurs wil de organisatie inspelen op het groeiend belang van koffie en andere warme dranken in de horeca en de out-of-homemarkt. De introductie van dit nieuwe thema laat ook toe om voor de vakbeurs ‘Anuga Bread & Bakery’ (hallen 2.2 en 3.2) een nieuwe, ruime structuur te creëren.

 Ook het thema ‘Kulinarik’ kreeg een nieuwe definitie en wordt nu als ‘Anuga Culinary Concepts’ gepresenteerd. Hierbij worden kookkunst, techniek, uitrusting en gastronomische concepten gecombineerd. Tevens zullen hier de finales van de gerenommeerde, professionele wedstrijden ‘Koch des Jahres’ en Patissier des Jahres’ plaatsvinden.

Het randprogramma van Anuga laat de bezoeker toe om een vinger aan de pols te houden over de jongste ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Zo bieden de ‘Anuga Trend Zone’ en de ‘Anuga Taste Innovation Show’ de bezoekers een duidelijk beeld van de nieuwste evoluties in de branche. Daarnaast pakt Anuga voor de tweede maal uit met de ‘Innovation Food Conference – iFood’. Een primeur dit jaar is het ‘E-Grocery Congress@Anuga’, waar de bezoeker diverse digitale strategieën kan ontdekken en de toepasbaarheid op zijn eigen firma kan testen. Daarnaast staan nog tal van andere speciale shows, wedstrijden en seminaries op het programma.

Dit jaar fungeert India als partnerland. 111 Indiase bedrijven zullen de bezoekers kennis laten maken met hun onderscheidend aanbod voeding en dranken. Omwille van zijn authenticiteit wint de Indiaanse keuken en de bijhorende ingrediënten wereldwijd steeds meer aan bekendheid. In eerste instantie vinden heel wat traditionele kruiden en specerijen uit India hun weg naar de Westerse keuken. Daarnaast merken we ook dat chai, de typische Indiase drank, aan populariteit wint. Tijdens Anuga 2017 zullen de Indiase bedrijven van de gelegenheid gebruik maken om de brede variatie in hun producten en ingrediënten onder de aandacht van het internationale vakpubliek te brengen.

TAGS

0 Comments