BALLS & GLORY WIL VIJFTIG RESTAURANTS

Het gehaktballenrestaurant van Wim Ballieu, Balls & Glory, bestaat bijna vijf jaar en telt intussen zes vestigingen (en een foodtruck). Maar de plannen van Ballieu reiken verder dan dat, en daarom lanceert hij een investeringscampagne.

‘Het geloof van onze bankier en de Vlaamse groei- en innovatiesteun die we kregen, hebben ervoor gezorgd dat Balls & Glory de afgelopen vijf jaar een solide structuur geworden is. Maar groeien kost geld, zowel groeien in kwantiteit, als groeien in kwaliteit’, zo klinkt het in de oproep die Ballieu donderdag verspreidde.

Ballieu heeft onder meer plannen om de Brusselse vestiging van Balls & Glory aan de KVS uit te bouwen tot flagshipstore, waar hij en zijn team in een nieuwe productiekeuken ook opleidingen kunnen geven en workshops organiseren. Daarnaast wil Balls & Glory investeren in de ontwikkeling van een eigen varken.

Bovendien vraagt ook het restaurant in Eindhoven, het eerste op buitenlandse bodem, om een gerichte marketingaanpak, die ook van pas moet komen bij de verdere internationale uitbreiding van de keten. ‘Doelstelling is om tegen 2025 de Pain Quotidien van de gehaktbal te zijn: een netwerk van vijftig kwalitatieve en rendabele shops waarvan één in New York City’, klinkt het ambitieus.

 

TAGS

0 Comments