BETALEN IN QUICKSERVICE VIA GEZICHTSHERKENNING

Bij een outlet van de keten Kentucky Fried Chicken in de Chinese stad Hangzhou zal een nieuwe manier geïntroduceerd worden voor het betalen van een maaltijd. Wat moet men hiervoor doen? Gewoon lachen!

De betaalmethode is momenteel enkel mogelijk in het nieuwe filiaal van de fastfoodketen in Hangzhou. De nieuwe zaak, die onder de naam gaat van KPRO, is onderdeel van de keten KFC en focust zich voornamelijk op gezonde en verse gerechten.

Smile to Pay” heet de nieuwe manier van betalen die klanten van het KPRO restaurant kunnen gebruiken. Het werkt via een gezichtsherkenningssysteem waarbij klanten moeten glimlachen naar een scherm. Wanneer de slimme software het gezicht herkent, zal de rekening betaald worden.

Joey Wat, de verantwoordelijke van Yum! Brands China, waaronder ook KPRO valt, geeft aan dat ze op deze manier een jongere generatie proberen aan te trekken. "We richten ons op jonge en technisch aangelegde klanten die nieuwe smaken en innovaties willen omarmen."

TAGS

0 Comments