DELIVEROO GENT VIERT EERSTE VERJAARDAG

Deliveroo rijdt één jaar rond in Gent en is niet meer uit het straatbeeld weg te denken. 118 restaurants werken al mee met de maaltijddienst. En het circulatieplan lijkt hen nog een boost te geven.

Tot vijfhonderd klanten per week bij de usual suspects. Balls and Glorys, Lucy Chang: u ziet ook waar de fietsen het meest halt houden. Maar geen enkel restaurant dat het afgelopen jaar op de kar van Deliveroo is gesprongen, heeft daar spijt van gekregen. 220 bestellingen per week bij pastabar Basic Italian. Honderd bij aardappelzaak Po­ta­tolicious. Zestig bij veggiebar Le Botaniste. Vijftig bij afhaalrestaurant Ajuinen&Look in het Rabot. De Britse maaltijddienst Deliveroo boert goed in Gent.

Eén jaar nadat de dienst actief is geworden in de stad, rijdt Deliveroo rond met vierhonderd actieve koeriers en werkt het bedrijf samen met 118 restaurants. Veel studenten en jongeren in Gent rijden voor de dienst als bijverdienste. De eerste verjaardag wordt er eentje met extra slagroom op de taart. “We kunnen spreken van een groot succes”, zegt marketing manager Charles Van den Bogaert.

Zelf geeft het bedrijf geen cijfers vrij over het aantal leveringen in Gent. Maar een rondvraag van De Gentenaar bij enkele restaurants toont duidelijk aan dat de dienst een niet te onderschatten speler is geworden in de horecasector in onze stad. Elke week worden duizenden maaltijden van restaurant naar consument gefietst.

Het Deliveroo-concept is inmiddels bekend – zeker bij de jeugd. De app of de website van Deliveroo openen, een gerecht kiezen bij de aangesloten restaurants, en een goed halfuur later staat een fietskoerier aan de deur met je maaltijd. Kostprijs: wat je in het restaurant zou betalen, plus 2,50 euro. Betalen doe je via de app of de website.

Concept groeit snel

De gehaktballenzaak Balls & Glory, bijvoorbeeld, stuurt via Deliveroo vijf- tot zeshonderd maaltijden per week de deur uit. “Het concept groeit heel snel, merken we”, zegt kok Jasper Delsoire. “Zeker bij slecht weer wordt er veel gebruik van gemaakt.

Dankzij circulatieplan

 

Bij het Aziatische restaurant ­Lucy Chang voelen ze het succes ook, vooral sinds 3 april, de start van het circulatieplan. “Sindsdien is het aantal leveringen via Deliveroo in onze Gentse vestiging met 37 procent gestegen”, klinkt het bij het restaurant. “Elke week hebben we gemiddeld 250 bestellingen.”

Of de aangesloten horecagelegenheden er allemaal even goed aan verdienen, is niet duidelijk. Een percentage van elke maaltijd wordt afgegeven aan Deliveroo zelf. Bovendien krijgen sommige zaken minder klanten fysiek over de vloer. Lucy Chang ziet sinds april een “forse daling” aan klanten in haar restaurant in de Jakobijnenstraat. “Mensen weten niet of ze tot bij ons zullen geraken en waar ze kunnen parkeren.”

(bron: Nieuwsblad)

TAGS

0 Comments