DIT IS DE MEEST SUCCESVOLLE MANIER OM HOTELGASTEN HANDDOEKEN TE LATEN HERGEBRUIKEN

‘Gebruik deze handdoeken zoals u dat thuis doet’: deze boodschap in hotelkamers blijkt de meest succesvolle om gasten tot het hergebruik van handdoeken aan te zetten. 

Dat blijkt uit een steekproef van een maand in zevenhonderd hotelkamers van TUI. De toerismegroep wilde nagaan via welke communicatie het hergebruik van hotelhanddoeken het meest kan worden gestimuleerd. Van de drie geteste boodschappen bleek degene met verwijzing naar het thuisgedrag het succesvolst. Het hergebruik van badhanddoeken steeg in hotelkamers met deze boodschap met 49,4%. Voor het hergebruik van kleinere handdoeken was er een toename van 56,3%.

Bij de milieuboodschap steeg het hergebruik in mindere mate, de humorboodschap scoorde het slechts en zelfs lager dan in de gevallen waarin helemaal geen boodschap op de hotelkamer lag. TUI berekende op basis van deze cijfers dat alle hotels en resorts van de groep jaarlijks ruim 17 miljoen liter water kunnen besparen dankzij de boodschap met verwijzing naar het thuisgedrag. (blg)

TAGS

0 Comments