MILLENNIALS IN FOODSERVICE

Millennials zijn volwassen geworden in het nieuwe millennium, met heel wat nieuwe technologie en 24/7 toegang tot informatie. Ze zijn zeer kritisch en begeven zich vaak online. Naast hun vriendengroep, doen ze in hun dagelijkse leven heel vaak beroep op sociale connecties. Belangrijke waarden voor millennials zijn dan ook verbondenheid en inspiratie. Ze kopen niet zomaar producten, maar belevenissen en verhalen.

Waar de andere generaties zoals babyboomers en generatie x nog gemeenschappelijke kenmerken hebben, is dat bij de millennials bijna volledig weg. De lifestyle van een millennial verschilt enorm met die van andere generaties en dat weerspiegelt zich ook in hun gedrag in foodservice.

Een opvallende verschuiving is bijvoorbeeld dat millennials vaker F&B outlets buitenshuis bezoeken dan andere generaties, maar dat ze wel heel wat minder uitgeven per bezoek. Ze zijn dus veel vaker te vinden in foodservice outlets en zijn daardoor een belangrijke doelgroep. Omdat ze minder besteden per bezoek, kiezen ze vaak voor outlets met een toegankelijk concept en relatief lage prijzen.

Verder is het ook opmerkelijk dat millennials als enige generatie gemiddeld méér besteden tijdens het ontbijtmoment dan tijdens de lunch. Dat komt onder andere omdat millennials minder vaak thuis ontbijten en vaker een ontbijt nuttigen on the go, maar ook omdat ze steeds vaker afwijken van het klassieke ontbijt en op zoek gaan naar alternatieven.

Daarnaast is er ook binnen petrol een verschil merkbaar tussen millennials en de andere generaties. 42% van de millennials geeft aan steeds te tanken bij Q8 of Total, terwijl slechts 29% van de babyboomers deze twee kiezen. Bij hen zien we dan weer een grotere populariteit bij onder andere Shell.

Meer verschillen tussen millennials, generatie x en babyboomers vindt u in de FOODSERVICE JAARMONITOR CONSUMER INSIGHTS 2018, het essentiële rapport voor elke foodserviceprofessional die de markt op de voet wilt volgen!

De FOODSERVICE JAARMONITOR CONSUMER INSIGHTS 2018 is beschikbaar voor alle leden van Foodservice Alliance.

TAGS

0 Comments