COFFEE INFUSED BEERS NIEUWE TREND VOOR KOFFIEBARS?

Starbucks is een sterke innovator als het aankomt op nieuwe dranken. Het bedrijf weet als geen ander in te spelen op nieuwe trends. De trein waar de Amerikanen nu opspringen is die van de “infused beers”. De Starbucks “Espresso Cloud IPA” is de 'nieuwste en meest experimentele drank tot nu toe’ laat het bedrijf weten.

De “Espresso Cloud IPA” is genoemd naar het unieke mengproces wat deel uitmaakt van de bereiding van het biertje. Coffee Master Justin Burns-Beach is de bedenker van het drankje en omschrijft het als een esthetisch aantrekkelijke drank met een licht, fluweelzachte uitstraling en een levendige oranje ondertoon.

INNOVATIE

Hij kwam tot dit resultaat door een espresso samen met enkele stukken sinaasappel en een scheutje “Starbucks Classic Syrup” te shaken met ijs. Hierdoor ontstaat een ‘cloud-achtig’ microschuim, wat in een laagje over het schuim van een goed getapte IPA wordt gegoten. De koude espressovloeistof wordt langs de zijkant van het glas verder in het bier gegoten. Starbucks denkt eraan om nog meer te variëren in smaken. Naast sinaasappel wordt ook gewerkt aan een Espresso cloud IPA met citrus en vanille.

RELEVANT WORDEN 'S AVONDS

Starbucks experimenteert al langer met de verkoop van bier en wijn in meer dan 300 locaties in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk. Alles past in de strategie van het bedrijf om ook meer relevant te worden tijdens de avondmomenten. Tegen 2020 hoopt het bedrijf bier en wijn op het menu te hebben in zo’n 2.000 van de 12.000 coffeeshops in Amerika. Ook kleine schotels worden daar steeds vaker aangeboden. De hogere kassatickets doen de rendabiliteit van de organisatie sterk groeien.

Wordt ongetwijfeld vervolgd…

0 Comments