Terugblik: Channel Safari HORECA BRUSSEL

Datum: 
11 Oct 2018 - 10:00

Op donderdag 11 oktober 2018 trok Foodservice Alliance met een select groepje deelnemers de hoofdstad in voor de Channel Safari Horeca Brussel. Tijdens deze interactieve namiddag ontdekten de deelnemers de succesfactoren van restaurants anno 2018.  Hoe anticiperen restaurants op het consumentengedrag van de millenials en welke trends spelen er bij deze nieuwe generatie van restaurants?

De groep werd op sleeptouw genomen door David Claeys, co-founder van true.agency en oprichter van het uiterst populaire pizzaconcept Otomat. Hij nodigde de deelnemers uit om van een heerlijke back-to-basics lunch te genieten bij Parckfarm. Hun doelstelling is om ecologische praktijken in een stedelijk gebied te promoten en om de sociale relaties van de verschillende gemeenschappen rond de site het park te verstevigen. De aanwezigen kregen te maken met nieuwe superfoods die zich voortplanten in de vochtige en warme broedplaats van Greenbizz. Denk daarbij aan proteïnerijke krekels met een peterselie- of tomatenaroma, of vermalen insecten verwerkt in een cracker met een dipsausje erbij.

Vervolgens werd de tocht door Brussel verdergezet met de fiets naar de volgende stop: Kanal Centre Pompidou is een artistieke hub waar culturele foodconcepts in een foodmarkt-achtige stijl hun diensten aanbieden in een gezellige after work sfeer. Van daaruit nam David Claeys de groep mee naar het Hotel Belvue, het eerste 100% passief hotel in Brussel. Met duurzaamheid aan de basis van het project, probeert Belvue enkel met zonne-energie en lichaamswarmte van de bezoekers het klimaat van het gebouw te regelen.

Om even af te koelen van de Indian summer werd de tour verdergezet naar het Brussels Beer Project, een frisse wind door de Belgische bierwereld. Het concept is ontstaan door meer dan 3.000 crowdfunders. Na een lekkere tasting en een uitgebreide uitleg over het ontstaan en de co-creatie van het razend populaire concept, eindigde de tour aan het Sint-Katelijneplein. Voor conceptketens is dit de ideale hub, want rond het plein worden massaal nieuwe vestigingen van de ketens geopend. De deenlemers werden ingeleid in het concept van Bavet, maar daarnaast hebben ook ketens als Umamido, Makisu en binnenkort ook Otomat er hun plaats al opgeëist.

Na een goedgevulde namiddag, keerde de groep terug naar het vetrekpunt met heel wat nieuwe insights & inspiration op zak!

TAGS

0 Comments