TERUGBLIK: DIGITAL FOODSERVICE TRANSITION

Datum: 
23 May 2019 - 12:00

Op donderdag 23 mei verzamelden honderden professionals uit de foodservicemarkt in The Artcube in Gent voor het event The Digital Foodservice Transition. Een dag vol boeiende sprekers, verrijkende insights en interessante netwerkmomenten en dit in het teken van digitalisering binnen foodservice.

Deze interactieve dag werd ingeleid door Yara van‘From Syria With Love’. Dit is een sociale onderneming die Syrische moeders in dienst stelt om met trots hun cultuur en erfgoed te presenteren door de traditionele Syrische gerechten te bereiden voor het Belgische publiek. Yara zorgde samen met haar team voor een exclusieve, overheerlijke Syrische Lunch. 

Na de verwelkoming door Gert Laurijssen van Foodservice Alliance, nam Julie Vens -De Vos van Nexxworks het woord. Nexxworks inspireert en connecteert innovators overal ter wereld via unieke, gecureerde inspiratieprogramma’s die plaatsvinden in innovatiehubs zoals Silicon Valley, China, Berlijn, etc. 

De volgende gastspreker, Marco van den Oudenvan Datlinqbracht ons mee in de nieuwe wereld van foodservice. Marco weet als de beste om marketingactiviteiten en vertegenwoordigers op de juiste plaatsen in te zetten.

De jongste maar daarom niet de minste gastspreker van dit event was Jonas Malisse.Dat apps een impact kunnen hebben op hoe consumenten hun maaltijden kiezen, bewijst Jonas van Too Good To Go, een app waarmee hij voedselverspilling aanpakt. 

Na een korte break was het tijd voor Kenneth Van Beneden, Digital Conversion Manager bij Unilever Food Solutions. Kenneth zoekt constant naar mogelijkheden om de ervaring van mensen zowel online als offline te verbeteren en dit door contactpunten te optimaliseren. 

Met trots kondigde Gert Laurijssen vervolgens Jack Petersvan Alibaba Groupaan. Jack Peters is Business Development Director in de Benelux. Hij nam iedereen mee in de toekomstplannen en legde uit hoe het business model van Alibaba Group er uit ziet. 

Tot slot zorgde Richard Janssen van Universiteit Nyenrodevoor een interactieve kijk op ontwikkelingen in de foodservicemarkt. Richard gelooft dat elke onderneming een sociale onderneming kan en moet worden. 

Afgesloten met een netwerkborrel was het een zeer geslaagde dag waarbij er veel interessante inzichten werden gedeeld over het concept digitalisering in de foodservicemarkt.

Downloads


TAGS

0 Comments