Bezorgdienst Budbee zet voet aan wal in Belgie

De Zweedse bezorgdienst Budbee, dat nauw samenwerkt met onder meer H&M en Zalando, komt naar België. Ze hopen nog in 2021 de stap te zetten naar de Belgische markt.

 

Recent wist het bedrijf nog 52 miljoen euro op te halen om de expansieplannen te ondersteunen. Ook een opstart in België is voorzien. Het bedrijf waar de investeringstak van H&M en de Kinnevik, aandeelhouder van Zalando, in investeren, is alvast uitgegroeid tot de marktleider in heel wat Scandinavische landen. Sinds september 2019 is het bedrijf actief in Nederland en nu is België aan de beurt. De bezorgingsdienst wil op een ecologische manier de ‘last mile’ voor webshops invullen. 

 

Bezorgen in de avonduren als USP

 

Bezorgen in de avonduren is de USP van Budbee. Bovendien kan de klant zeer flexibel omspringen met het aanpassen van de levertijden. Momenteel is het nog niet duidelijk of Budbee enkel op de grote steden mikt of landelijk aanwezig wil zijn. In Nederland zijn ze alvast in het hele land actief en groeien ze snel.

 

Duurzaamheid voorop

 

Budbee werkt duurzamer, is flexibeler en meer platformgedreven dan heel wat collega’s. Een recente marktstudie van bpost en Gondola Academy geeft alvast aan dat er ruime interesse is voor een meer duurzame e-commerce. De vraag blijft of de consument daar extra voor wil betalen. Hoewel de besteldiensten slechts een fractie van de totale CO2 emissie uitmaken, ligt het model wel onder vuur. De nieuwe bezorgingsdiensten hebben vooral als taak de perceptie om te buigen en aan te tonen dat e-commerce duurzamer kan.

TAGS

0 Comments