BURGER KING KIEST VOOR NIEUW LOGO EN BIJHORENDE AUTHENTIEKE VISUELE MERKIDENTITEIT

Al sinds 1954 moedigt Burger King® zijn fans aan om helemaal zichzelf te zijn met de slogan Have it Your Way®. Vandaag zet het merk een gigantische stap vooruit met de introductie van een volledig nieuw visueel design dat in elk aspect van de klantenervaring aanwezig zal zijn. De modernere look is de eerste volledige rebranding in meer dan 20 jaar. Het doel: de waarden van Burger King® op een meer authentieke manier naar voor brengen.

 

Meer dan ooit streeft Burger King® ernaar om zijn gasten een goed gevoel te geven over het aanbod. Dit wordt weerspiegeld in de visuele identiteit, het ontwerp van de restaurants en de hele digitale ervaring. Naast een nieuw logo heeft het merk ook volledig nieuwe verpakkingen, merchandising, menukaarten, uniformen voor de medewerkers, inrichting van de restaurants en marketingtools bedacht. Het resultaat is een nieuwe look die vertrouwen in de toekomst uitstraalt en toch trouw blijft aan het authentieke karakter en alles waar de fans van BK® zo dol op zijn.

Natuurlijke ingrediënten staan centraal in de nieuwe visuele identiteit en dus maakt Burger King® ook werk van het vervangen van kunstmatige additieven in zijn producten, zonder evenwel in te boeten op de smaak!

 

Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium, is alvast enthousiast: “De nieuwe visuele stijl reflecteert helemaal waar we voor staan: lekkere, authentieke gerechten in een gezellig en speels kader. Onze visuele identiteit is een van de belangrijkste instrumenten om te laten zien wie we zijn en wat we belangrijk vinden. Het is cruciaal om mensen zin te doen krijgen in onze producten en om onze gasten een totaalervaring te bieden. En onze fans mogen gerust zijn, Have it your way® staat meer dan ooit voor kwaliteit en duurzaamheid.”

Hij voegt eraan toe: “Geleidelijk aan zullen onze gasten de nieuwe stijl zien verschijnen. Voor het eerste Belgische restaurant in de nieuwe kleuren kijken we naar de zomer van 2021 – we kunnen bijna niet wachten!

 

Smaak en kwaliteit staan centraal

Elk element van het design werd herdacht om de nieuwe eetervaring bij Burger King® beter weer te geven. De designprincipes weerspiegelen de unieke kenmerken van het merk Burger King®: “zo goed dat je begint te watertanden”, “groots en gedurfd”, “brutaal met een knipoog” en “trots authentiek”.

TAGS

0 Comments