Foodbag ziet omzet verdubbelen tijdens corona

Dat maaltijdboxen in coronatijden populair zijn, hoeft niet te verwonderen. De Belgische leverancier van maaltijddozen zag de omzet verdubbelen en wil nu ook in Wallonië voet aan de grond krijgen.

 

Nieuwe recepten ontdekken

 

In 2020 klokte het bedrijf af op een omzet van 21 miljoen euro, iets meer dan het dubbele dan een jaar eerder. In één jaar tijd zette het bedrijf fikse stappen vooruit en werd het ook winstgevend. Mensen werken meer van thuis uit, lunchen daardoor vaker thuis en kunnen ‘s avonds ook niet op restaurant, stuk voor stuk factoren die in de kaart spelen van het bedrijf. Het concept laat ze immers tijd besparen en nieuwe recepten ontdekken.

 

Nieuwe initiatieven uitgerold

 

Foodbag focust zich meer dan andere concurrenten op het lokale karakter. Ze werken met seizoensgebonden en vaak ook biologische ingrediënten die bij lokale partners worden aangekocht. Met de wind in de zeilen worden ook nieuwe mogelijkheden bekeken. Zo zag recent een aperobox het levenslicht en worden er ook bereide maaltijden voor op het werk geleverd. Tijdens corona kunnen werkgevers hun werknemers ook verrassen met een lunch aan huis. Ook de mogelijkheden in het Franstalige landsgedeelte worden bekeken.

 

Op een terugval rekenen ze bij Foodbag niet. CEO Stéphane Ronse gaat er van uit dat we binnen dit en tien jaar zowat al onze voeding online zullen kopen. Hij ziet de toekomst van de supermarkten alvast niet rooskleurig in.

TAGS

0 Comments