Heineken digitaal

Heineken is in Nieuw-Zeeland gestart met een proefproject rond beacons om klanten te lokken naar restaurants en cafés. Daarvoor moeten klanten echter wel een bepaalde app gebruiken.

SPAM of SMART?

Is het systeem van Heineken een slim en innovatieve marketingtool of gewoonweg spam voor de consument? We laten het aan u over, maar eerst hoe werkt het?

Consumenten die de app Heineken LIVE gebruiken en voorbij één van de 500 beacons lopen die Heineken heeft laten installeren, krijgen een bericht op hun smartphone. Zo hoopt het biermerk passanten naar binnen te lokken.

Het bericht dat de gebruikers krijgen is afhankelijk van de locatie waar ze zich bevinden. Als ze zich op straat bevinden, dan zullen ze een meer algemene boodschap krijgen. Zijn ze echter al in de buurt van of aanwezig in het café of het restaurant, dan bestaat de kans dat ze ook meteen een korting krijgen als ze Heineken bestellen. Bovendien kunnen gebruikers ook punten verzamelen die ze kunnen inruilen voor beloningen.

De beacons voor lange afstand werden speciaal voor Heineken ontwikkeld door Rush Digital, dat instaat voor de plaatsing van de beacons.

0 Comments

Add a review

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.