Maaltijdkoeriers anticiperen met ‘coronaknop’ op crisis

Fysiek op restaurant gaan is alvast tot 3 april onmogelijk, dus lijken meer en meer restaurateurs en klanten zich te oriënteren op afhaal. Koeriersdiensten die restaurantmaaltijden aan huis brengen draaien dus volop, al nemen zij ook de nodige maatregelen.

Geen fysiek contact meer met de maaltijdbezorger

Koeriersdiensten van maaltijden als Deliveroo en Takeaway mogen van de Belgische overheid doorgaan, maar dat belet niet dat ze op eigen initiatief heel wat maatregelen nemen. Dit om de gezondheid van hun werknemers, koeriers en klanten te garanderen. Beide bedrijven rollen alvast wereldwijd de ‘coronaknop’ uit. Via deze button op de website kunnen klanten aangeven dat ze geen contact wensen met de bezorger. Concreet zal de koerier in dit geval aanbellen, de warmhoudtas geopend voor de deur zetten, twee stappen achteruit nemen en wachten tot het eten uit de tas is genomen. Zo wordt de aanbevolen meter afstand gerespecteerd.

Vertrouwen winnen en sector ondersteunen

Met de introductie van deze knop hopen ze bij de maaltijdbezorgers meer vertrouwen te wekken én de getroffen horecasector een hart onder de riem te steken. “In Italië zien we hoe desastreus het coronavirus kan toeslaan”, geeft Rodolphe Van Nuffel, woordvoerder van Deliveroo mee. “De restaurantsector draait er nu grotendeels op take away, wat de sector er nog enigszins recht houdt.”

TAGS

0 Comments