Starbucks wil op termijn klimaatpositief worden

In 2021 viert de koffieketen Starbucks haar 50ste verjaardag. Die wil ze goed inzetten, niet alleen met de ambitie om klimaatpositief te worden, maar naar de toekomst toe zelfs klimaatpositief. Als doel stelt het bedrijf voor zichzelf om meer schoon water terug te geven dan het verbruikt, en geen afval meer te produceren.

 

Weliswaar is die doelstelling nog niet voor op korte termijn. CEO Kevin Johnson geeft aan dat de ambities te spreiden zullen zijn over meerdere decennia. Tegen 2030 moet wel al een deel van de doelstellingen bereikt zijn: de CO2-uitstoot van directe activiteiten en toevoerketen moet tegen dan gehalveerd zijn. Daarenboven wil de keten 50% van het verbruikte water bewaren en teruggeven aan gebieden die lijden onder waterschaarste.

 

Starbucks spreekt wel uit nog op zoek te zijn naar partners die mee helpen het gewicht van de verschuiving te dragen. 

TAGS

0 Comments