Too good to go gaat samen met gelijkgezinden strijd met voedselverspilling aan

Too Good To Go, de anti-verspillingsapp, lanceerde recent de Wast Warrior Brands. Een verbond van 12 merken die zich engageren om voedselverspilling aan te pakken.

 

Unilever, Alpro, Ginette, IKEA, Lactel, PepsiCo, BelOrta, Danone, Philadelphia, Bel, Makro en Carrefour, zijn de eerste leden van het verbond. Zij onderschreven de verklaring “Voor een planeet zonder voedselverspilling” en gaan zo samen met Too Good To Go een engagement aan. Het gaat om zowel een intern engagement, externe communicatie en actie ondernemen.

 

Too Good to Go engageert zich in de eerste fase om educatief materiaal te voorzien aan de partners. Die kunnen er dan intern mee aan de slag. Sensibiliseren rond voedselverspilling is daarbij het uitgangspunt. Maar de WAW Brands worden ook gestimuleerd om hun klanten aan te spreken. Ook hier wordt communicatiemateriaal voor voorzien. Tot slot engageren de merken zich ook om minstens één concrete actie tegen voedselverspilling op touw te zetten. Dit door Too Good To Go-campagnes actief te ondersteunen.

 

“Jaarlijks wordt er meer dan 3,6 miljoen ton voedsel verspild in België”, zegt Franco Prontera, Country Manager Too Good To Go in België. “We voelen dat heel wat merken en bedrijven mee dit complexe probleem willen aanpakken. We zijn dan ook trots dat we 12 merken kunnen groeperen in de coalitie van Waste Warrior Brands. We hopen alvast dat er binnenkort nog veel meer bedrijven zich aansluiten.”

TAGS

0 Comments