Tweesterrenchef Bart De Pooter in Sodexo bedrijfsrestaurants

Bart De Pooter, chef-kok van het tweesterrenrestaurant Pastorale, zal Sodexo de komende vijf jaar strategisch begeleiden. “Het is perfect mogelijk om duurzame topproducten te serveren in een grootkeuken.”

 

In tegenstelling tot vele andere sterrenchefs, heeft de vernuftige Bart De Pooter al behoorlijk wat ervaring met grootkeukens. Naast zijn bekende tweesterrenrestaurant Pastorale in Reet met een beperkt aantal couverts, opende hij in de zomer van 2019 ook Postuur in het voormalige gebouw van Post X in Antwerpen, met 350 zitplaatsen. En op Tomorrowland serveerde hij maar liefst 200.000 culinaire verwennerijen.
 

“Ik vertrek altijd vanuit de productselectie”, legt Bart De Pooter uit. “De juiste productkennis is cruciaal voor een sterrenkeuken, maar evenzeer voor een grootkeuken. Met dit nieuwe avontuur bewijzen we eens te meer dat het perfect mogelijk is om duurzame topproducten te serveren in een grootkeuken.”

 

Een strategische samenwerking

Sodexo trok Bart De Pooter aan om Modern Recipe uit te werken, het nieuwe premium concept voor bedrijfskeukens met een innovatief en kwalitatief aanbod. De eerste Modern Recipe bedrijfskeuken met menu’s van Bart De Pooter opende intussen al zijn deuren bij farmareus UCB in Anderlecht.
 

Maar de samenwerking gaat veel verder dan louter het ontwikkelen van menu’s, zegt Sodexo’s Directeur Marketing, Maxime Mintiens : “We hebben Bart De Pooter niet alleen aangetrokken voor zijn culinaire expertise. Hij kent onze business heel goed en heeft niet enkel oog voor de kwaliteit op het bord, maar ook voor alles daarrond. Dat is het opmerkelijke aan deze samenwerking: Bart wil werkelijk over alles mee denken, van de menu’s over de kassa’s tot de productkennis van al onze medewerkers. Hij gaat bijvoorbeeld intern opleidingen geven.”
 

“Ik ben iemand die graag kennis vergaart”, verklaart Bart De Pooter. “Ik kan Sodexo veel leren, maar dat geldt evenzeer andersom. Sodexo staat vandaag bijvoorbeeld heel ver in de berekening van nutriënten, in het omgaan met allergenen, in duurzaamheid en de mindful aanpak. Dit wordt dus een intense wisselwerking waar ik echt naar uitkijk.”

 

Over Sodexo

Sodexo werd in 1966 in Marseille opgericht door Pierre Bellon en is de wereldleider op het gebied van Quality of Life diensten, een belangrijke drijfveer voor de prestaties van individuen en organisaties. Sodexo is aanwezig in 67 landen en bedient dagelijks 100 miljoen consumenten met een uniek aanbod van On-site Service Solutions, Benefits & Rewards en Personal & Home Services. Sodexo biedt zijn klanten een geïntegreerd dienstenpakket aan dat het resultaat is van meer dan 50 jaar ervaring: van cateringservices tot receptie, schoonmaak, onderhoud en technisch onderhoud van apparatuur en faciliteiten, van diensten en programma's die de betrokkenheid van werknemers stimuleren tot oplossingen die het beheer van reis- en bedrijfskosten vereenvoudigen en optimaliseren, tot thuiszorg, dagopvang en conciërgediensten. Het succes en de prestaties van Sodexo zijn gebaseerd op zijn onafhankelijkheid, zijn duurzaam bedrijfsmodel en zijn vermogen om de ontwikkeling en de inzet van zijn 470.000 werknemers over de hele wereld te garanderen.

Sodexo is lid van de CAC Next 20, ESG 80, FTSE 4 Good en DJSI indexen.

 

Kerncijfers (per 31 augustus 2019)

22 miljard euro aan geconsolideerde omzet

470 000 medewerkers

19e wereldwijde private werkgever

67 landen

100 miljoenen dagelijkse consumenten

9,2 miljard euro's marktkapitalisatie (per 8 juli 2020)

www.sodexo.be

TAGS

0 Comments